Speech

 

                    Toespraak

 

Speechschrijver

 

 

           Werkwijze

 

Tarieven 

               

                   Schrijftips

 

Nieuws

 

                 

             Extra service

   

   Bruiloftsspeech

 

 

Tips voor een toespraak

     

 

        Begrafenistoespraak

 

 

Feesttoespraak

         

 

            Jubileumspeech

 

Lezing

                       

       Verkooppresentatie


Toespraak in 10 stappen


       Ons aanbod   


Contact

Verkooppresentatie

In de categorie speeches en toespraken verdient een mondelinge verkooppresentatie absoluut de nodige aandacht. Naast dat je ons voor deze speech of toespraak kunt inschakelen, voorzien wij je graag van de nodige achtergrondinformatie. Een speechschrijver dient een verkooppresentatie goed voor te bereiden en zijn toespraak moet aan een aantal belangrijke voorwaarden voldoen. Een heel verschil met bijvoorbeeld een feesttoespraak en ook niet te vergelijken met een jubileumspeech.

Kenmerken verkooppresentatie

Essentieel bij een goede verkooppresentatie is dat je een standpunt inneemt en de toehoorders met argumenten probeert te overtuigen door gebruik te maken van zogenaamde indicatoren, inclusief met een goed opgebouwde organisatiestructuur die je als 'kapstok' kunt gebruiken. Je standpunt vertakt zich als het ware in argumenten die natuurlijk altijd een logisch verband duidelijk moeten maken, waardoor men jouw verkooppresentatie ook gemakkelijk kan analyseren. Als speechschrijver aangaande deze speech kun je gebruikmaken van de volgende indicatoren:

1. Standpunten met argumentatie:                            

  • Ik vind dit of dat, ..........want..                 
  • Conclusie is, .................immers..
  • X meent dit of dat, ........omdat..
  • Mijn mening is, .............namelijk..
  • Duidelijk wordt of is, .....aangezien..

2. Meervoudige argumentatie:                                                       

  • Allereerst, ten tweede en tenslotte.        
  • Nog een argument van betekenis is..
  • Niet te vergeten..
  • Trouwens..
  • Overigens..
  • Ook al gaat dit op, dan nog..

3. Nevenschikkende argumentatie
 
  • Bovendien..
  • Desalniettemin..
  • Wat ook belangrijk is..
  • Daarbij komt..
  • Met name omdat..
  • Mede daardoor
                                                                                                                                                             4. Onderschikkende argumentatie                        
  • omdat
  • namelijk
  • vanwege
  • want
  • immers

 

  

Conclusie

Standpunten en goed onderbouwde argumentatie, daar draait het dus allemaal om. Net als elke speech of toespraak dien je jezelf goed voor te bereiden. Met name een verkoopresentatie verdient een duidelijke en heldere structuur, waarbij de zogenaamde unique selling points (usp's) nooit en te nimmer mogen ontbreken. Voor de rest verwijs ik je door naar de subpagina's van Speech en toespraak met allerlei handige schrijf- en presentatietips over speeches en toespraken voor elke speechschrijver. Kom je er met je verkooppresentatie niet uit of heb je te weinig tijd of zelfvertrouwen, neem dan gerust en geheel vrijblijvend contact met ons op over de mogelijkheden.