Bij een bedrijfspresentatie probeert u zo goed mogelijk de aandacht te vestigen op uw bedrijf. Deze toespraak wijkt behoorlijk af van de reguliere toespraken en speeches en is net als de verkooppresentatie commercieel gericht, maar zonder dat het direct een verkoopverhaal wordt. Naast de verbale kant van de bedrijfspresentatie, dient u ook rekening te houden met de visuele aspecten.
De inhoud van een bedrijfpresentatie kan er als volgt uitzien:
Voor 'Speech en toespraak' is het erg belangrijk dat uw toehoorders zich tijdens uw bedrijfspresentatie geen moment gaan vervelen. Nadat u uw tekst rond heeft dient u van te voren te oefenen hoe het over komt. Zorg voor een verzorgd uiterlijk, wees representatief en pas u aan de gangbare normen aan. Maar zorg ook dat de ruimte waarin u uw bedrijfspresentatie geeft aan alles voldoet, zoals de juiste inrichting, opstelling en dat uw gebruikte materiaal in orde is. Bovendien dient u uw speech af te wisselen met beeldmateriaal, zoals:
Daarnaast dient u van te voren ook altijd uw elektronische hulpmiddelen te controleren of alles wel werkt.
Nog een belangrijk aspect om bij stil te staan is dat u met uw speech niet teveel informatie tegelijk over uw aandachtige toehoorders uitstort. Door uw informatie als het ware te verdunnen, houdt u tijdens uw toespraak de aandacht van de luisteraars tenminste vast. Dit kunt u doen door:
Is er sprake van een bedrijfspresentatie door meerdere personen dient u daar uiteraard duidelijke afspraken over te maken wie, wat en wanneer iets gezegd moet worden.
Ook behoefte aan een speech voor een bedrijfspresentatie? Informeer naar de mogelijkheden of raadpleeg eerst onze gunstige tarieven.